Nog twee nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sharon - WaarBenJij.nu Nog twee nachtjes slapen.. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Sharon - WaarBenJij.nu

Nog twee nachtjes slapen..

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

30 Augustus 2015 | Nederland, Nederland

Lieve lezers,

Bijna is het dan zover. Het Suriname-avontuur begint steeds meer werkelijkheid te worden. De inentingen zijn er door een vriendelijke GGD-verpleegkundige op ethische-verantwoorde wijze ingespoten. Nu maar hopen dat mijn lichaam voldoende antilichaampjes heeft aangemaakt voor de komende tien maanden. (Daar heb ik wel vertrouwen in) Vreugdevol is het o zo begerenswaardige visum in ontvangst genomen, tenminste de helft daarvan. De andere helft zullen we netjes gekleed en knipperend met onze blauwe ogen in Suriname moeten ontvangen. Maar voor nu kunnen we met een gerust hart vertrekken. De tickets zijn nog net voor de prijsstijging geboekt wat ook een import-Zeeuw wel kan waarderen.
Nog een paar nachtjes slapen en dan kan het avontuur echt gaan beginnen. Wanneer ik op bed lig, staart de grote gele koffer me vanuit de hoek van mijn slaapkamer, (lees: vuilnisbelt) aan. De koffer, het symbool van het naderende vertrek. Angstvallig hebben we het gele monster een aantal keer op de weegschaal gezet. Tot grote opluchting bleek hij op een gezond gewicht te zitten en is er van de gevreesde diagnose Obesitas voorlopig nog geen sprake. Na laatste-moment inkopen, nu de winkels zich al weer voor bereiden op de naderende winter en Sale weer op de ramen prijkt, kan er altijd nog gewichtsverandering optreden, maar voor nu voldoet de Gele Knaap aan de KLM-eisen.
Gelukkig ga ik deze reis niet alleen maken, maar zal een lieftallig klasgenoot en vriendin, Risja, mij vergezellen. Zij zal dan ook regelmatig in mijn blogs worden genoemd. Ik zal me inspannen om jullie, de geïnteresseerden, het komende jaar te voorzien van eerlijke, soms smeuïge, Surinaamse belevenissen, variërend van jeukende muggenbulten tot diepzinnige stageverhalen en van roze dolfijnen tot logge schildpadden.
Ik wens jullie in Nederland ook een hele goede tijd toe en veel succes met alle verplichtingen.

Onthoud voor nu: NO SPANG, (lees: geen zorgen!)
Tot de volgende keer!

Liefs, Sharon

  • 30 Augustus 2015 - 22:15

    Arina:

    Wat heb je een onwijs leuk stukje geschreven!! Jullie gaan hm daar rocken samen meiden! XX

  • 30 Augustus 2015 - 22:41

    Marianne:

    Hey

    Ga al je verhalen lezen,ik kijk er nu al naar uit want schrijven wouw dat kan je!!!
    Heel veel plezier,geniet en maak er een mooie tijd van.
    Xx Marianne

  • 30 Augustus 2015 - 23:56

    Elise Prins:

    Haa mede lot genoot van het goede leven in het buitenland!!

    Naast supervisie en weet ik het allemaal aan Skype gesprekken ga ik ook genieten van jouw verhalen hier :-). Zo te lezen weet jij in de pen (uhh leees toetsen) te kruipen en ons mee te nemen in jouw verhalen. Zet um op meid!

  • 31 Augustus 2015 - 15:35

    Aadje:

    Haaa!
    Wat kun jij heerlijk schrijven zeg:) heb zin om je verhalen te lezen!!
    Succes met de laatste loodjes hier!
    xxxx


  • 01 September 2015 - 00:06

    Suzanne Eversdijk:

    Lieve meid, geniet van dit mooie avontuur.....Ik ben benieuwd naar alles wat je gaat zien en gaat ervaren. Je bent altijd in mn hart:)

  • 01 September 2015 - 20:41

    Annemieke:

    Wat een gave blog Sharon! Ik wens je super veel plezier, je gaat zoveel zien, leren en ervaren,voelen, geweldige uitdaging. Geniet van elk moment .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Blogs over mijn belevenissen in Suriname.

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 11486

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 05 Juli 2016

Sourinamuh!

Landen bezocht: